Silmakirjalik meedia

Teate, mis on kõige, kõige silmakirjalikum ning mis ajab mul konstantselt südame pahaks? See kui Elisa Kolk, BSH või kes iganes teised avaliku elu tegelased postitavad Instagrami endast paljastavaid meelaid fotosid ja siis meedia korjab need silmagi pilgutamata üles ja lisab pealkirjaks "Vaata neid isuäratavaid pilte". See sama meedia, kes avaldab usinasti #metoo ahistamisartikleid ning muudkui kaagutab juurde, seistes justkui selle eest, et naisi ei vaadataks kui seksobjekte, kui järjekordset lihakäntsakat, mille peal oma rahutust püksis ja peas rahuldada. Et lihtsalt küsin, kas endale ei tundu see käitumine veits skisofreeniline? Kohe päris ausalt. Kui natukenegi analüüsida meedias valitsevat olukorda, kas siis selline käitumine ei tundu skisofreenililiselt silmakirjalik?!

Ühe käega anname piitsa ja noomime, et paha-paha, kui vahite vesistava pilguga poolpaljaid ihusid, ja hoidku taevas selle eest kui keegi neist julgeks veel vilistada kah või kommenteerida, sest see paneb meid naisi odavate koertena tundma. Ja täpselt seal samas kõrval me kutsume mehi kokku sõnapaariga "isuäratav keha". Ja siis pärast on terve kommentaarium ilkuvaid ja halavaid komme täis, et mehed on šovinistist sead, kellel tuleks munad maha võtta ja kloostrisse saata. Mehed siis ikka, mitte munad. Otsustage lihtsalt ükskord ära - kas toetate #metoo kampaaniat või teil on pohhui ja tunnistage seda, et teid ei koti naiste ahistamine, teid ei koti need hingelised traumad, teid ei koti mitte miski, mis on loo sügavam point. Peaasi, et saaks ainult oma klikid kätte.Vähemalt nii palju ausust ja austust võiks lugejate vastu olla! Ja ohvrite vastu kah.

Ja see ei kehti ainult #metoo kohta. Sama dendentsi võib märgata ka alkoholi ja liiklusõnnetuste, pere vägivalla ja muude sarnaste uudiste kohta. Üks kord oli Delfis täpselt kaks uudist kõrvuti. Üks lugu oli sellest, mismoodi alkoholi liigtarbimise tõttu kasvavad lapsed joodikvanematega ja teine uudis ilutses kohe seal samas kõrval, mis soovis teada kui palju keegi peol alkot joob. Muidu nagu poleks miskit, aga see polnud selles stiilis artikkel, et äkki katsuks vähem juua või midagi sellist, vaid konkreetselt alkohooli propageeriv postitus. Nagu alkotehase tellitud varjatud reklaampostitus. Joosep kommenteeris ka seda viimast artiklit, kus kirjutas, et meie arvates pole alkohol peo must haveosa ja et meie aia- ja sünnipäevapeod on tavaliselt sellise reegliga, et kes tahab, võtab ise oma joogid kaasa, meie külalisi alkoga ei sponsoreeri. Delfi kustutas selle kommentaari. Selle kommentaari, mis julgustas inimesi kainelt pidutsema. Täiesti haige lihtsalt.

Loomulikult algab kõik lastetoast ja kodusest kasvatusest, eluväärtustest ja põhimõtetest ning ega sotsiaalmeedia pole meie "lapsehoidja", AGA... mingine teatav vastutus ja filter peaks sellega ju ikka kaasas käima? Kas saate aru, mida ma silmas pean? On ju mingi joon, mille vahel lihtsalt ei saa ega tohiks keksida nagu arulage. Inimeste emotsioonide ja tunnete peal sedasi sõtkuda .

Pilte ja viiteid ma põhimõtteliselt ei lisa. Toksige sisse Delfi või mõni muu uudistekanal ja leiate ise ka näiteid kamaluga.

CONVERSATION

0 kommentaari:

Postita kommentaar

Back
to top