Kas SEB läks lolliks või on asi minus?

Nii kaua, kui ma end mäletan, olen mina olnud SEB klient ja seda alates sellest ajast, kui SEB oli veel Ühispank ja siis veel mingi pank. Siiani olen nende poolt pakutavate teenustega rahule jäänud. Eks nurisemiseks leiaks alati põhjuse, aga no ma mõtlen laias laastus.

Mingi aeg oli isegi korraks laual mõte, et äkki koliks kogu oma miljonitega Swedi, aga see mõttevilksatus kadus sama kiiresti kui oli tekkinud, sest neil pole sellist suurepärast asja nagu Digikassa. Ma sellest ei hakka praegu lähemalt kirjutama, et mis imevigur see Digikassa on, sest kes tahab, see uurib ise.

Mina tahan hoopis teise kandi pealt natuke auru välja lasta...

Nimelt kasutan ma netipanka sisenemisel ID-kaarti, sest mis seal salata - see on kõige pimedasõbralikum variant. Vähemalt minu laual olevatest variantidest. Mobiil-ID ja Smart-ID võimalus on ka täitsa olemas, aga mul neid kahte pole. Õigemini  Mobiili-ID tegin ka kunagi endale ära, aga umbes nädala pärast olid mul paroolid ununenud. Aasta pärast läksin sõbranna utsitusel uuesti paroole nõutama ja ükskord, siis kui oli aeg seda kasutada, olin ma uuesti suutnud paroolid ära unustada. Kolmandat korda ei hakanud enam panka minema.

Ups, ma just avastasin, et ma ajasin Mobiil-ID ja Mobiilipanga segamini. Silly me! Ühesõnaga unustage ära, mul pole never Mobiil-ID olnud.  

Nagu kõik teavad, siis oli siin see suur ID-kaardi turvariski probleem ja kõik pidid oma PINid ja värgid ära vahetama, nii ka mina. Minu palvel tegeles selle vastutusrikka ülesandega Joosep, sest ma ei hakanud riskima, et ma miskit untsu keeraks. Ma ainult hoiatasin, et kui kuvatakse uued PINid ja PUK, siis kirjutagu targu need kuhugile paberile üles, kuna neid kuvatakse ainult ühe korra. Olin maru õnnelik, et uute PINide saamiseks ei pidanud varvastki uksest välja pistma, kõik sai paari klikiga mugavasti kodus ära teha ja mu värskelt soetatud nõmeda pildiga ID-kaart ei läinudki manalateed.

Jõudsin isegi paar ülekannet oma tutikate PINidega teha. Kõik tundus sujuvat, kuid siin oleks paslik kasutada vanasõna - ära hõiska enne õhtut!

Eile oli mul tarvis siis üks arve tasuda ja hakkan siis mina panka sisenema. Sisestan kasutajanime ja siis PIN1 ja siis viskab mulle selle kohta teate, et minu sisestatud PIN1 on vale, kaks korduskatset veel. Mõtlesin, et no blin, ma tean raudpoltkindlalt, et sisestasin õige PINi (mul oma meetod, mismoodi jätan paroolid meelde), aga no ei toiminud ka teisel katsel. Kolmandat ei hakanud ma proovimagi, sest ma viitsin ju sada korda kuskile ametiasutusse pimedana kohale koperdada.

Kookisin välja vana hea paroolikaardi ja alustasin kõike otsast uuesti. Sisestasin kasutajatunnuse, salasõna ja nõutava koodi koodikaardilt. Joosep oli muidugist abiks, sest kuigi mul on koodid mugavasti arvutisse kirjutatud, et saaksin neid "iseseisvalt" kasutada, siis netipanga leht on vist turvalisuse mõttes tehtud nii, et seal, kus peaks ekraanilugemisproge mulle rõõmsalt koodi järjekorranumbri ette vuristama, on haudvaikus.

Kõik sujus taas kenasti. Jõudsin seekord esimesest korrast isegi kaugemale. Woo-hoo! Kuid koodikaardi kasutamise üks nuhtlusi on see, et peaaegu iga kord nõuab salasõna vahetust. Nii ka seekord. Sellest tulenevalt eeldan, et sisse logimine õnnestus, sest ega muidu ei saa ju lampi hakata salasõna vahetama...
Muutsin siis kõrgemalt poolt tulnud käsu peale oma salasõna ära ja siis järgmiseks tahtis, et ma oma uhiuue salakaga sisse logiksin. Täpselt nii tegingi, aga selle peale teatab SEB, et minu salasõna on vale. Nagu misasjaa!? Kuidas on see võimalik? Kirsiks tordil on see, et Joosep ei mäleta, et kus või milline on see paroolidega paber või et üldse kuskile minu paroolid oleks kirjutanud. Great success!

Palju õnne mulle! Mul polnud ju üldse närvid krussis, ainult sama pingul nagu nunna püksikumm.

CONVERSATION

7 kommentaari:

  1. SEB-is saab ununenud salasõna uuenduse küsida ja see saadetakse Sulle sõnumina telefoninumbrile, mille SEB-s oled kirjutanud. Mul pidevalt ununevad igasugused paroolid ära. Õnneks minul nägijana on lihtsam neid iseseisvalt taastada. Edu sulle!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ja selle salasõna taastamiseks on tarvis mingisugust kolmandat parooli või? Kui nii, siis mul pole seda... kunagi kindlasti pangast pisteti koos teiste paberitega näppu, aga no armas taevas, kust mina enam mäletan, kuhu mul kolimistega need saanud on. Hea, kui ma ise end veel ära ei kaota :D

      Kustuta
  2. Ma oskan ainult seda öelda, et kui olen samamoodi pidanud püsiparooli ära vahetama, siis uuesti sisse logima pole küll kunagi pidanud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No sellest infost on vbla isegi kasu, sest nüüd mul tekkis puhas uudishimu minna ja proovida uuesti vana parooliga, äkki seekord läheb õnneks. Lootus sureb ju viimasena :)

      Kustuta
  3. Mul on sarnane kogemus sama pangaga, ja kahtlus hinges, et kumma viga see nüüd on. Ennast on igatahes alati raskem süüdistada :)
    Nimelt tegin kuu aega tagasi mobiili ID. Igale poole (kuhu proovinud olen), olen kenasti sisse saanud. Ainult mitte SEB panka. Aga kuna ma pole pangaga veel kontakteerunud (koodikaart on ju olemas ja aitab hädast välja), siis väga sõna võtta ei julge, äkki ongi asi hoopis minus!
    Aga kui pank ekraanil kinnitab, et kas kasutajatunnus või pin on vale... Päris kindlasti olid mõlemad õiged. Üks kord võib ju näpukas olla, aga ma proovisin ikka mitu päeva ja paar korda päevas. Aga tegelikult olen koodikaardiga harjunud, nii et saan asjaajamist rahulikult edasi lükata!

    VastaKustuta
  4. Tuttav tunne SEB pangaga ja mustal taustal valget kirja kasutades pole ka koodi jrk nr nähtav. Saatsin panka ka sellekohase kirja, aga pea aasta möödudes ootan ikka veel vastust. Aga hääletan nii-öelda jalgadega ja kasutan teisi panku. Silja.

    VastaKustuta
  5. Hahahaha, ei saanud alguses aru, et mis see nunna on. Siis järsku lõi lambi põlema. :D
    M.

    VastaKustuta

Back
to top