Külalispostitus minu elukaaslaselt

Täna hommikul, enne tööpäeva algust, käis Joosep linnas monitori remonti viimas. Meie kortermajal avastati nimelt mingisugune kõrgepingerike ja seetõttu on siin vool paar päeva kõikunud, mille tulemusel andis üks Joosepi monitoridest otsad. Mina ei hakanud linna kaasa ronima, vaid otsustasin koju omi asju toimetama jääda, aga palusin Joosepil apteegist läbi minna ja üks retseptiravim osta. Kui Joosep koju jõudis, siis mõni aeg hiljem tuli magamistoa ukselävele ja küsis, kas võib ropendada. Ma siis küsival häälel vastasin: "Noo...?" "Seenaineoli*******!" vastas ta kiirkõneledes. Mina, ilma filtrita inimene, tahtsin muidugist kohe siia avalikult selle roppuse välja plärtsatada, kuidas Joosep toda prouat minu kuuldes verbaalselt iseloomustas, aga ta ei soovinud, et ma seda teeksin. Ma küll üritasin teda moosida, et ma panen paar tärnikest, nii ja naa, aga mitte kui mingit tolku polnud. Lõpuks ütles Joosep, et ma võin kirjutada asendussõnaks "kapsapea". Kopeerin meie Skype'i dialoogi:
Joosep: Ma ei soovi, et Sa selle sõna mistahes kujul äratuntavalt ära kirjutad.
Joosep: Pane kapsapea.:D
Kai: Ei saa panna, sest Sa küsisid, et kas Sa võid ropendada, aga minu teada kapsapea ei ole eriline roppus:D

_______________________________

Raske on jätta jagamata oma kaks ebameeldivat kogemust seoses kaubandusega. Ja miski ei aita seda paremini välja elada kui selle levitamine oma kallima eksklusiivblogis...

Üks oli seoses ostlemisega internetis ja teine oli seoses ostlemisega apteegis. Apteek eksisteerib ikka meie reaalsuses, ei ole ühtede ja nullidena...

Kõigepealt siis sellest netikauplusest... Vaatasin koos kasuisaga 1A.ee veebipoest uut tahvelarvutit. Leidsin ühe sobiva, kõik kasuisa jaoks olulised omadused olid olemas. Aga kuna hind oli nende omaduste kohta liiga hea otsustasin saata emaili, milles kõik omadused üle küsin, et vältida hilisemaid vaidlusi. Niisiis kirjutasingi viisaka kirja. Kiri sisaldas sissejuhatust, linki tootele ja nelja täpsustavat küsimust.
Kiri läks välja lõunasel ajal ja ootasin sellele siis vastust, õhtuks vastust ei olnud aga enam polnud ka toodet.:) Ehk siis e-kirjas olnud tootelink ei viinud enam tootevaatesse vaid toodete üldisesse vaatesse ja otsinguga ei tulnud ka see toode enam välja. Ma oletan, et tegemist oli vigase pakkumisega ja igati õige, et nad selle ära võtsid, sellepärast, et muidu oleks rohkem inimesi nende ahvatlevale kuid vigasele pakkumisele reageerinud. Aga probleem on selles, et minule ei ole praeguse hetkeni midagi vastatud. Mulje on selline, et minu e-kirja alusel tuvastasid nad vigase pakkumise, kõrvaldasid selle müügist kuid minule vist ei viitsitud vastata. Vastanud pole nad praeguse hetkeni, mis kõneleb nende suhtumisest potentsiaalsetesse klientidesse.
Kuna telefonile vastavad töötajad ei kõnele emakeelena eesti keelt, siis on tiba raske nendega tehnilisi asju ajada (kas 4G on, kas on 64-bit Windows 10 jne) ja las jääb... Äkki keegi šeff loeb Kai blogi ja teab siis oma ettevõtte klienditeeninduse poolel silma peal hoida...

Nagu öeldud oli teine häiriv kogemus apteegis, seoses järjekorraga.
Läksin apteeki rohtusid tellima. Üks inimene oli juba teenindaja jutul, üks inimene oli temast paar-kolm meetrit eemal ja kohmitses oma käekotis. Järjekorra kõrval või järjekorra läheduses viibimine ja oma kotis kohmitsemine ei ole järjekorras olemine... Kõigepealt läksin selle isiku kõrvale seisma, et kui ta osaleb järjekorras, siis liigub ikkagi järjekorda ja kui ei osale, siis kohmitseb edasi. Tema ei liikunud midagi, vaatas mind ja kohmitses edasi. Läksin siis üliaeglaselt ise järjekorda selle inimese selja taha, kes oli juba teenindaja jutul. Ootasin ära ja siis kui minu kord tuli, siis kiirustas minu ette ja andis mulle teada, et ta oli ikkagi enne mind... Ütlesin talle: „Kui arvad, et olid enne mind, siis mine ette”. Muidugi ta läks ja oli kindel, et oli enne mind (poes oli enne mind). Ootasin siis tema ära ja sain teada, et ravimeid kohapeal ei ole ja neid on vaja tellida ja ütlesin, et pean üle küsima kas tellin või ostan mujalt ja astusin järjekorrast eemale ja minu taga olnud inimene sai kohe jutule. Helistasin ära ja sain volituse kaup ikkagi tellida. Läksin uuesti järjekorda ja kui sain uuesti teenindaja jutule tuli jälle see sama inimene minu ette sest ta arvas, et ka see on järjekorras viibimine kui käib vahepeal toodetega tutvumas ning tal oli täielik õigus minu ette uuesti trügida. Sellise loogika alusel tekkis mul küsimus, et kui enne mind oli inimesi, kelle ette ta ei saanud, kas siis selle trügija loogika järgi oleks olnud õige otsida need selleks hetkeks poest väljunud inimesed tänava pealt üles, kutsuda järjekorda ja siis trügija oleks saanud ikkagi nende ees ära ostelda ja siis oleks uuesti need inimesed vabaks lasknud.

Ja üks asi mis mind veel häirib: kui pereliige, sõber või keegi teine on oma korviga juba järjekorras, siis ei ole üldsegi kena minna sinna järjekorda oma ostukorviga vahele. See on tõsiselt nõme kõikide nende inimeste suhtes, kes järjekorras sellest vahele läinud inimesest tahapoole jäävad. Miks peab üks inimene enda aega kallimaks kui kõikide teiste aega, kellest ta ette trügib?

Aga positiivset: Tartus elamise ajal kui poes käisin ja jõudsin enam-vähem ühel ajal koos teise inimesega just avatud kassasse siis lubati mind korduvalt endast ette, sest mul oli vähe asju ja see teine inimene arvas, et ma ei peaks oma limonaadiga tema ostukorvitäie asjade järgi ootama. Sama sain ka ise teiste jaoks teha ja sellega seoses on mul ka väga positiivseid kogemusi rääkimata heast teenindusest.

CONVERSATION

1 kommentaari:

  1. Mina olen nüüd ego ja arvan, et tänu minu blogile juhtus keegi 1A töötajatest (näiteks bossidest) siia seda lugema ja otsustasid, et parem oleks vist ikka tõesti vastata kliendi küsimustele :D

    VastaKustuta

Back
to top